(Residència Investigació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 15/09/2008 al 20/09/2008
Presentació:
El 20/09/2008 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Vincent Dunoyer
El ballarí francès Vincent Dunoyer, nascut al 1962, farà una residència d'investigació sobre el cos i la memòria; Memoria dels coreògrafs que han marcat la història de la dansa i la de la seva història personal.
Què queda de la dansa quan la dansa ja no existeix? Hi ha una memoria de la dansa més enllà de les imatges? Dunoyer vol aprofondir sobre el cos del ballarí com un arxiu de dansa en viu.
El seu desig és explorar aquestes questions jugant amb la música de John Cage "Cheap Imitation".
Amb la col.laboració de La Porta.
¿Què queda de la dansa quan aquesta ja no existeix?. Existeix una memòria de la dansa fora de les imatges (una memòria en moviment)?. Quin tipus d' "arxiu"de dansa?. El cos del ballarí: un arxiu viu?.
Com són les relacions entre ballarí i coreògraf en un procés creatiu, les seves posicions, les seves dependències?
El treball del coreògraf: moviments de cossos en el temps i l'espai. Quina seria "la unitat més petita"per traçar aquest treball?, un moviment específic?, un cos específic?, una part del cos? un òrgan?.
L'artista americà Carl Andre va dir una vegada "No tinc idees, només tinc desitjos". El meu desig per aquesta residència seria explorar alguna d'aquestes qüestions junt a una partitura musical : "cheap Imitation"de John Cage inspirada en l'obra d'Erik Satie "Sòcrates", alhora inspirada en històries del filòsof Sòcrates recordades i contades per Plató.
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 15/09/2008 al 20/09/2008
Presentació:
El 20/09/2008 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Vincent Dunoyer
El ballarí francès Vincent Dunoyer, nascut al 1962, farà una residència d'investigació sobre el cos i la memòria; Memoria dels coreògrafs que han marcat la història de la dansa i la de la seva història personal.
Què queda de la dansa quan la dansa ja no existeix? Hi ha una memoria de la dansa més enllà de les imatges? Dunoyer vol aprofondir sobre el cos del ballarí com un arxiu de dansa en viu.
El seu desig és explorar aquestes questions jugant amb la música de John Cage "Cheap Imitation".
Amb la col.laboració de La Porta.
¿Què queda de la dansa quan aquesta ja no existeix?. Existeix una memòria de la dansa fora de les imatges (una memòria en moviment)?. Quin tipus d' "arxiu"de dansa?. El cos del ballarí: un arxiu viu?.
Com són les relacions entre ballarí i coreògraf en un procés creatiu, les seves posicions, les seves dependències?
El treball del coreògraf: moviments de cossos en el temps i l'espai. Quina seria "la unitat més petita"per traçar aquest treball?, un moviment específic?, un cos específic?, una part del cos? un òrgan?.
L'artista americà Carl Andre va dir una vegada "No tinc idees, només tinc desitjos". El meu desig per aquesta residència seria explorar alguna d'aquestes qüestions junt a una partitura musical : "cheap Imitation"de John Cage inspirada en l'obra d'Erik Satie "Sòcrates", alhora inspirada en històries del filòsof Sòcrates recordades i contades per Plató.