Arxiu cos creació pensament
L'animal a l'esquena 2001-2010
Docs
cat | cast | eng 
 "2" 
(Residència Creació )

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 09/12/2010 al 18/12/2010
Presentació:
El 17/12/2010 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Eduard Fernández, Pep Ramis


ico El projecte "2"és una aproximació a la idea de dualitat.

"2"gira en torn a la relació entre dos homes (Eduard Fernández i Pep Ramis) que no són sinó el desdoblament d'un de sol. Inseparables, dependents, antagònics, fraternals, iguals... els dos es dediquen a tasques absurdes, com lligar núvols o portar feixos de sal... enlloc. És un altre dels viatges iniciàtics i ple de cabòries com el de Godot, o Mercier i Camier (Samuel Beckett)



La idea bàsica de la residència de "2"a L'animal a l'esquena és la trobar-se i provar mecanismes de llenguatge i dramatúrgics, de moviment i espaials. Construir les línees de treball del procés de creació de l'espectacle per al 2011. Durant els 9 dies que durarà la residència, del 9 al 18 de desembre, María Muñoz estarà com a col·laboradora a la direcció, proposant situacions i zones de treball, un estudi sobre alguns escrits de Beckett i un punt de vista extern a la dels intèrprets.



Eduard Fernández, María Muñoz i Pep Ramis es coneixen des de fa anys i amb el temps han anat seguint les trajectòries i els treballs els uns dels altres, sempre amb complicitat i admiració mutus. Hi ha hagut sempre un reconeixement en l'altre i el desig de treballar junts en algún projecte.



Tant Eduard Fernández com Pep Ramis tenen un apropament físic als materials, entenen l'escena d'una manera rítmica i intensa. És aquesta intensitat la que es vol donar a la proposta, acompanyada del text i d'una posada en escena que faciliti la feina bàsicament d'intèrpret que es vol compartir.

Per un costat l'aproximació actoral d'Eduard Fernández (sempre molt físic), i per l'altra l'aproximació física de Pep Ramis (sempre molt actoral), aporten una gran riquesa de llenguatge.



Els referents textuals de partida poden ser d'autors com Beckett, Passolini, Mammet, però el text serà de creació pròpia, improvisat, destil·lat i escrit durant el procés de recerca. De la mateixa manera treballarem tot el contingut físic i coreogràfic a partir de materials generats durant el procés.



format21/03/2011 Reportatge (TVGI) cat