(Residència Creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/03/2012 al 30/03/2012
Amaranta Velarde
El projecte sorgeix de la curiositat per la natura artificial i va cap a aquests llocs dins i fora de nosaltres que han estat modificats però aparenten ser espontanis. Em pregunto què significa l'expressió 'ser més natural'. On comença allò que és artificial i acaba allò que és natural? és possible retornar a una essència natural?, què significa l'expressió tant dita "connectar amb la natura"?.
Em fascina l'híbrid entre l'humà i la màquina. Ni un extrem ni l'altre, si no el que sorgeix entre les dues definicions. Entre el que és orgànic i el que és artificial. El que crec que ara som. Sovint, donem per fet que entenem que és natural i hi ha una certa tendència, un desig ingenu de voler tornar a la natura sense saber realment el que significa viure en aquest mitjà. Sense adonar-nos que la nostra naturalesa ja està manipulada. Que la manipulació és la nostra qualitat innata
Durant el procés de treball s'investiga:
L'apropiació i emissió d'elements naturals (per exemple enregistraments sonors de l'Amazones) en un mitjà tan artificial com el teatre, buscant la paradoxa d'elements aparentment antagonistes i no la definició. Així mateix s'experimenta amb el concepte d'artificialitat en entorns naturals, traient així de context el seus significats i associacions.
En termes de moviment i presència investigo com puc contaminar una qualitat més orgànica, fluida i oberta amb moviments controlats, predeterminats i molt definits, per trobar una presència híbrida entre els dos. Oscil·lo entre la representació i projecció teatral, i una manera d'estar a l'escenari més "natural" i propera a l'intèrpret.
Realització d'improvisacions de dansa per investigar l'anomenat "moviment autèntic", més impulsiu, informal i ambigu. Així mateix els codis i tècniques de dansa predeterminats i definits s'utilitzen per crear més contrast entre els dos i oscil·lar entre ambdós per projectar un sentit d'artificialitat o manipulació versus naturalitat o orgànic.
Utilització d'exercicis d'improvisació associatius amb imatges d'animals i elements naturals, tant per desenvolupar sensacions noves i intentar realment una transformació, com per jugar amb la seva representació i mostrar d'una manera irònica la seva impossibilitat.
Discursos del retorn i connexió amb la natura emesos per l'ordinador, creant així una paradoxa d'intenció i una reflexió irònica al discurs new age que existeix actualment a la nostra societat.
Exageració de la presència electrònica en el cos, investigant el concepte d'home-màquina. Humanització així mateix de les màquines utilitzades a l'escenari, creant un vincle afectiu entre intèrpret i objecte
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/03/2012 al 30/03/2012
Amaranta Velarde
El projecte sorgeix de la curiositat per la natura artificial i va cap a aquests llocs dins i fora de nosaltres que han estat modificats però aparenten ser espontanis. Em pregunto què significa l'expressió 'ser més natural'. On comença allò que és artificial i acaba allò que és natural? és possible retornar a una essència natural?, què significa l'expressió tant dita "connectar amb la natura"?.
Em fascina l'híbrid entre l'humà i la màquina. Ni un extrem ni l'altre, si no el que sorgeix entre les dues definicions. Entre el que és orgànic i el que és artificial. El que crec que ara som. Sovint, donem per fet que entenem que és natural i hi ha una certa tendència, un desig ingenu de voler tornar a la natura sense saber realment el que significa viure en aquest mitjà. Sense adonar-nos que la nostra naturalesa ja està manipulada. Que la manipulació és la nostra qualitat innata
Durant el procés de treball s'investiga:
L'apropiació i emissió d'elements naturals (per exemple enregistraments sonors de l'Amazones) en un mitjà tan artificial com el teatre, buscant la paradoxa d'elements aparentment antagonistes i no la definició. Així mateix s'experimenta amb el concepte d'artificialitat en entorns naturals, traient així de context el seus significats i associacions.
En termes de moviment i presència investigo com puc contaminar una qualitat més orgànica, fluida i oberta amb moviments controlats, predeterminats i molt definits, per trobar una presència híbrida entre els dos. Oscil·lo entre la representació i projecció teatral, i una manera d'estar a l'escenari més "natural" i propera a l'intèrpret.
Realització d'improvisacions de dansa per investigar l'anomenat "moviment autèntic", més impulsiu, informal i ambigu. Així mateix els codis i tècniques de dansa predeterminats i definits s'utilitzen per crear més contrast entre els dos i oscil·lar entre ambdós per projectar un sentit d'artificialitat o manipulació versus naturalitat o orgànic.
Utilització d'exercicis d'improvisació associatius amb imatges d'animals i elements naturals, tant per desenvolupar sensacions noves i intentar realment una transformació, com per jugar amb la seva representació i mostrar d'una manera irònica la seva impossibilitat.
Discursos del retorn i connexió amb la natura emesos per l'ordinador, creant així una paradoxa d'intenció i una reflexió irònica al discurs new age que existeix actualment a la nostra societat.
Exageració de la presència electrònica en el cos, investigant el concepte d'home-màquina. Humanització així mateix de les màquines utilitzades a l'escenari, creant un vincle afectiu entre intèrpret i objecte