(Residència Creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/04/2014 al 12/04/2014
Presentació:
El 12/04/2014 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Amaranta Velarde
( Amaranta Velarde, Diana Gadish )
En aquesta residència a L'animal a l'esquena Amaranta Velarde, coreògrafa i intèrpret de la proposta, i Diana Gadish, col·laboradora i intèrpret, profunditzaran en la seva investigació per realitzar la fase final del projecte coreogràfic Hacia una estética de la buena voluntad que serà estrenat en el marc Secció Irregular del Mercat de les Flors de Barcelona el 25 d'abril del 2014.
El projecte pren com a punt de partida el pròleg del llibre Las partículas elementales de l'escriptor Michel Houellebecq, on una nova espècie humana ha aconseguit superar el seu patiment actual agafant una drecera, mitjançant la ciència, del camí cap a una transformació profunda propera a la il·luminació.
El treball indaga un vocabulari coreogràfic que permet emergir, qüestionar i investigar estats psicosomàtics que fan referència a certs conceptes utilitzats en el camp de la mística, com l'entrega, el buit i la dissolució del sentit de la individualitat; qüestionant clixés, estètiques i manipulacions creades al voltant d'aquests per explorar la seva possible realitat o paradoxa,
instigant en la seva recerca dintre d'un marc escènic.
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/04/2014 al 12/04/2014
Presentació:
El 12/04/2014 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Amaranta Velarde
( Amaranta Velarde, Diana Gadish )
En aquesta residència a L'animal a l'esquena Amaranta Velarde, coreògrafa i intèrpret de la proposta, i Diana Gadish, col·laboradora i intèrpret, profunditzaran en la seva investigació per realitzar la fase final del projecte coreogràfic Hacia una estética de la buena voluntad que serà estrenat en el marc Secció Irregular del Mercat de les Flors de Barcelona el 25 d'abril del 2014.
El projecte pren com a punt de partida el pròleg del llibre Las partículas elementales de l'escriptor Michel Houellebecq, on una nova espècie humana ha aconseguit superar el seu patiment actual agafant una drecera, mitjançant la ciència, del camí cap a una transformació profunda propera a la il·luminació.
El treball indaga un vocabulari coreogràfic que permet emergir, qüestionar i investigar estats psicosomàtics que fan referència a certs conceptes utilitzats en el camp de la mística, com l'entrega, el buit i la dissolució del sentit de la individualitat; qüestionant clixés, estètiques i manipulacions creades al voltant d'aquests per explorar la seva possible realitat o paradoxa,
instigant en la seva recerca dintre d'un marc escènic.