(Residència Creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/01/2014 al 11/01/2014
Presentació:
El 11/01/2014 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Xavier Bobés, Playground
Després de realitzar un procés de recerca de materials principalment en solitari i d'haver realitzat diverses presentacions en format de "treball en procés", amb els fragments Inventari a L'animal a l'esquena i Bolero: el part al Bhum! i al Festival Temporada Alta durant l'any 2013, Xavi Bobés realitza durant el mes de gener una residència amb el seu equip de col·laboradors amb l'objectiu de plantejar la dinàmica inicial de treball per incorporar les diferents disciplines artístiques en relació amb l'espai, els objectes, el cos, el llum i el so.
Els objectius duts a terme durant el procés creatiu i dramatúrgic desenvolupat al llarg del 2013, i que continuen al llarg d'aquest residència, han estat:
1/ La creació d'un monstre: el patró, el dibuix, la construcció, els plànols.
L'observació del propi monstre a partir del cos com a terreny d'estudi: la seva expressivitat, la confrontació amb un mateix.
Crear una situació metafòrica entre les dues accions dramàtiques anteriors:
Un ésser que s'exposa a l'estudi del seu propi cos i utilitzant-lo com a eina de treball, s'autodissecciona per comprendre's. Ell és el seu propi alquimista, el seu propi món que destria paisatges.
2/ La transformació constant de l'espai escènic: d'un espai buit ocupat per reflexos de la realitat (mitjançant una il·luminació a base de fluorescents), a una estructura física de manipulació representada per una taula de patronatge, fins arribar finalment a la projecció en ombres de possibles conseqüències.
3/ La necessitat de desarticular el cos per aconseguir la desitjada projecció d'un mateix, la transformació d'un cos concret en un cos genèric. I la confrontació d'aquesta matèria amb l'experiència.
4/ Reinterpretar la cita de Marguerite Yourcenar: donar una volta per la teva pròpia presó.
L'equip participant en aquest període:
Pep Aymerich:
Recerca i manipulació del mobiliari triat a manipular (la taula de patronatge i els instruments de mesura) per possibilitar la construcció a escena de la taula quirúrgica on es durà a terme la dissecció de la voluntat de l'home.
Santi Vilanova, Eloi Maduell i David Sarsanedas:
Inici de recerca de diverses interfícies tecnològiques que permetin interactuar amb l'acció escènica.
Eric de Sarria:
Investigació sobre la capacitat de dissociació del cos i la intervenció de la mirada.
Pablo Rega:
Creació de l'espai sonor a partir dels sons dels objectes, gravació d'un quartet de corda i el concepte de dissecció, acumulació i repetició.
Fotografia: Jordi Bover
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/01/2014 al 11/01/2014
Presentació:
El 11/01/2014 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Xavier Bobés, Playground
Després de realitzar un procés de recerca de materials principalment en solitari i d'haver realitzat diverses presentacions en format de "treball en procés", amb els fragments Inventari a L'animal a l'esquena i Bolero: el part al Bhum! i al Festival Temporada Alta durant l'any 2013, Xavi Bobés realitza durant el mes de gener una residència amb el seu equip de col·laboradors amb l'objectiu de plantejar la dinàmica inicial de treball per incorporar les diferents disciplines artístiques en relació amb l'espai, els objectes, el cos, el llum i el so.
Els objectius duts a terme durant el procés creatiu i dramatúrgic desenvolupat al llarg del 2013, i que continuen al llarg d'aquest residència, han estat:
1/ La creació d'un monstre: el patró, el dibuix, la construcció, els plànols.
L'observació del propi monstre a partir del cos com a terreny d'estudi: la seva expressivitat, la confrontació amb un mateix.
Crear una situació metafòrica entre les dues accions dramàtiques anteriors:
Un ésser que s'exposa a l'estudi del seu propi cos i utilitzant-lo com a eina de treball, s'autodissecciona per comprendre's. Ell és el seu propi alquimista, el seu propi món que destria paisatges.
2/ La transformació constant de l'espai escènic: d'un espai buit ocupat per reflexos de la realitat (mitjançant una il·luminació a base de fluorescents), a una estructura física de manipulació representada per una taula de patronatge, fins arribar finalment a la projecció en ombres de possibles conseqüències.
3/ La necessitat de desarticular el cos per aconseguir la desitjada projecció d'un mateix, la transformació d'un cos concret en un cos genèric. I la confrontació d'aquesta matèria amb l'experiència.
4/ Reinterpretar la cita de Marguerite Yourcenar: donar una volta per la teva pròpia presó.
L'equip participant en aquest període:
Pep Aymerich:
Recerca i manipulació del mobiliari triat a manipular (la taula de patronatge i els instruments de mesura) per possibilitar la construcció a escena de la taula quirúrgica on es durà a terme la dissecció de la voluntat de l'home.
Santi Vilanova, Eloi Maduell i David Sarsanedas:
Inici de recerca de diverses interfícies tecnològiques que permetin interactuar amb l'acció escènica.
Eric de Sarria:
Investigació sobre la capacitat de dissociació del cos i la intervenció de la mirada.
Pablo Rega:
Creació de l'espai sonor a partir dels sons dels objectes, gravació d'un quartet de corda i el concepte de dissecció, acumulació i repetició.
Fotografia: Jordi Bover