(Laboratori d’investigació i creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/02/2014 al 18/02/2014
Pastora Galván
( Pastora Galván, Pedro G. Romero, Niño de Elche )
Pastora Galván, en el seu procés d'investigació sobre com viu i sent el flamenc, vol fer un homenatge a la generació de bailaoras que la precedeix i que ha estat clau en la història del flamenc. Parlem d'Eugenia de los Reyes, Carmen Ledesma, Rocío de Loreto, Manuela Carrasco, Ana Mari Bueno, Loli Sevilla, entre altres. No es tracta d'una generació tràgica. La segona postguerra és la de la modernització. Els tablaos, les festes, els teatres nacionals, el turisme, els ballets, les bases americanes i les gires internacionals són els seus llocs de treball. A més, estan travessades per mites: l'Escola Sevillana, les diferències entre Sevilla i Triana, la marca gitana. L'interès de la investigació no està solament en allò biogràfic, sinó en entendre una manera de ballar que té noms i no és de ningú.
En aquest primer laboratori del tres que tindran lloc a L'animal a l'esquena al llarg de l'any 2013, Pastora, l'equip de músics, el Niño de Elche, Mal Pelo i Pedro G. Romero es trobaran per definir les eines per treballar de manera conjunta i establir un diàleg que permeti la creació compartida.
La diferencia s'estrenarà el 3 d'octubre al Teatro de la Maestranza de Sevilla en el marc de la Biennal de Flamenc de Sevilla
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/02/2014 al 18/02/2014
Pastora Galván
( Pastora Galván, Pedro G. Romero, Niño de Elche )
Pastora Galván, en el seu procés d'investigació sobre com viu i sent el flamenc, vol fer un homenatge a la generació de bailaoras que la precedeix i que ha estat clau en la història del flamenc. Parlem d'Eugenia de los Reyes, Carmen Ledesma, Rocío de Loreto, Manuela Carrasco, Ana Mari Bueno, Loli Sevilla, entre altres. No es tracta d'una generació tràgica. La segona postguerra és la de la modernització. Els tablaos, les festes, els teatres nacionals, el turisme, els ballets, les bases americanes i les gires internacionals són els seus llocs de treball. A més, estan travessades per mites: l'Escola Sevillana, les diferències entre Sevilla i Triana, la marca gitana. L'interès de la investigació no està solament en allò biogràfic, sinó en entendre una manera de ballar que té noms i no és de ningú.
En aquest primer laboratori del tres que tindran lloc a L'animal a l'esquena al llarg de l'any 2013, Pastora, l'equip de músics, el Niño de Elche, Mal Pelo i Pedro G. Romero es trobaran per definir les eines per treballar de manera conjunta i establir un diàleg que permeti la creació compartida.
La diferencia s'estrenarà el 3 d'octubre al Teatro de la Maestranza de Sevilla en el marc de la Biennal de Flamenc de Sevilla