(Residència Creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/07/2016 al 22/07/2016
Presentació:
El 22/07/2016 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Mónica Valenciano
( Mónica Valenciano, Tania Arias )
Imprenta acústica en (14 borrones) de una aparición és un projecte de llarga durada que anirà articulant-se en diverses peces per a la formulació d’una mateixa seqüència.
L’aplicació de determinades operacions experimentades sobre aquestes peces i entre elles, donarà lloc a la segregació d’un teixit comú.
La primera peça d’aquesta seqüència es va estrenar el 25 de febrer d’aquest any a la Biblioteca Nacional de Madrid en col·laboració amb Claudia Faci. La segona s’iniciarà el juliol a L’animal a l’esquena en col·laboració amb Tania Arias.
“Presentar l’esquerda com a lloc possible per a una gramàtica del xiuxiueig. Proposar a partir d’un mapa o cartografia a transitar. A tall d’una barreja d’imatges, correspondència oberta (14 cartes) d’una dansa en la formulació del seu propi teixit.
Explorar sobre l’acústica del moviment, l’estat de la presència, entonacions d’un gest, ritmes d’un contacte, desplaçaments d’una absència que es juga a la distància amagada... “parpelleja”, desxifrar a través de constel·lacions de material en la construcció de situacions-arquitectures nòmades-corpografies d’una xarxa, a la recerca d’aquesta geografia que pot obrir-se pas a l’interior, ramificant-se en múltiples plans.
Succeint, l’espai com a protagonista, la veu del cos, cossos d’una veu, ens vincula en el que deixa segregant la pell d’un espai que toca, capaç d’acollir l’instant, aquest blanc inesperat allà on la mirada convoca, pren la seva visió.”
Mónica Valenciano
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/07/2016 al 22/07/2016
Presentació:
El 22/07/2016 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Mónica Valenciano
( Mónica Valenciano, Tania Arias )
Imprenta acústica en (14 borrones) de una aparición és un projecte de llarga durada que anirà articulant-se en diverses peces per a la formulació d’una mateixa seqüència.
L’aplicació de determinades operacions experimentades sobre aquestes peces i entre elles, donarà lloc a la segregació d’un teixit comú.
La primera peça d’aquesta seqüència es va estrenar el 25 de febrer d’aquest any a la Biblioteca Nacional de Madrid en col·laboració amb Claudia Faci. La segona s’iniciarà el juliol a L’animal a l’esquena en col·laboració amb Tania Arias.
“Presentar l’esquerda com a lloc possible per a una gramàtica del xiuxiueig. Proposar a partir d’un mapa o cartografia a transitar. A tall d’una barreja d’imatges, correspondència oberta (14 cartes) d’una dansa en la formulació del seu propi teixit.
Explorar sobre l’acústica del moviment, l’estat de la presència, entonacions d’un gest, ritmes d’un contacte, desplaçaments d’una absència que es juga a la distància amagada... “parpelleja”, desxifrar a través de constel·lacions de material en la construcció de situacions-arquitectures nòmades-corpografies d’una xarxa, a la recerca d’aquesta geografia que pot obrir-se pas a l’interior, ramificant-se en múltiples plans.
Succeint, l’espai com a protagonista, la veu del cos, cossos d’una veu, ens vincula en el que deixa segregant la pell d’un espai que toca, capaç d’acollir l’instant, aquest blanc inesperat allà on la mirada convoca, pren la seva visió.”
Mónica Valenciano