(Actuació DESEMBRenDANSA )
Teatre Ateneu (Celrà)
El 09/12/2016
Presentació:
El 09/12/2016 a les 21:00 a Teatre Ateneu (Celrà)
Neus Villà
( Neus Villà, Leo Castro )
Ji Gou: Preludi i fuga en La Menor és un paisatge i una presència.
És un viatge de transformació.
És una fuga.
És dualitat, la convivència dels dos pols.
És llum, soledat i èxit.
És abandó i permanència.
Ji Gou és sobre la voluntat, sobre la pròpia mirada, sobre la identitat i sobre els límits.
Mai seràs del tot el primer, però tampoc l’últim… Potser tan sols gaudeixis de l’èxtasi de l’arna en el moment previ a la ignició en la flama.
Teoria de l’ambició, Hérault de Séchellles
Aquest projecte neix del desig de treballar amb la fisicalitat i la musicalitat, amb una il·luminació i espai efímers, i en l’escriptura d’una dramatúrgia escènica a partir de l’aproximació del llenguatge físic i la relació amb els objectes, amb la intenció de perseverar en la imatge construïda.
“L’experimentació, la destrucció de la identitat personal, les línies de fuga ens fan vorejar el desconegut. Cal desenvolupar una gran prudència, ser nòmada sense acabar sent exiliat. Cal aprendre a conèixer-se a un mateix, experimentar però trobant allò que ens convé. I tot això sense morir en l’intent.”
“ Ningú sap el que pot un cos” és la frase d’ Spinoza que Deleuze repeteix en els seus escrits. Si un cos no es defineix per la seva pertinència a una espècie, sinó pels afectes dels que és capaç, pel grau de la seva potència, pels límits mòbils del seu territori, llavors no es pot saber el que pot un cos abans de l’experiència.
La nostra única orientació ha de ser una preparació a l’experimentació. I aquesta preparació consisteix en no ser imitatius, en no jutjar, en no interpretar mitjançant les categories generals del que està bé o malament; això és, es tracta de no reduir l’experiència al qe se’ns dóna socialment com a ja conegut”
El desig segons Deleuze
(per Maite Larrauri. Ed. Tàndem. València. 2000.)
Arrel de la col·laboració entre IN SITU i L’animal a l’esquena, Neus Villà ha estat escollida per presentar una versió site specífic del seu treball, Ji Gou: Preludi i fuga en La Menor, a la 5ena edició de la Mostra IN SITU (desembre 2016). Fruit d’aquesta col·laboració en xarxa Neus Villà presentarà també la versió completa en format escènic de la peça a la Sala Hiroshima.
Creació, codirecció i interpretació: Neus Villà / Codirecció: Leo Castro / Música original: Fanny Thollot / Música: Piano Magic / Col·laboració tècnica: August Viladomat / Vestuari: Carme PuigdeValliPlantéS
Agra{iments: Pep Ramis, María Muñoz, Eduard Teixidor, Janet Novás, Natalia Jiménez, Núria Font
Aquest projecte rep el recolzament de L’animal a l’esquena com a projecte associat, de l’Ajuntament de Celrà, d’Azala i de la Generalitat de Catalunya.
Teatre Ateneu (Celrà)
El 09/12/2016
Presentació:
El 09/12/2016 a les 21:00 a Teatre Ateneu (Celrà)
Neus Villà
( Neus Villà, Leo Castro )
Ji Gou: Preludi i fuga en La Menor és un paisatge i una presència.
És un viatge de transformació.
És una fuga.
És dualitat, la convivència dels dos pols.
És llum, soledat i èxit.
És abandó i permanència.
Ji Gou és sobre la voluntat, sobre la pròpia mirada, sobre la identitat i sobre els límits.
Mai seràs del tot el primer, però tampoc l’últim… Potser tan sols gaudeixis de l’èxtasi de l’arna en el moment previ a la ignició en la flama.
Teoria de l’ambició, Hérault de Séchellles
Aquest projecte neix del desig de treballar amb la fisicalitat i la musicalitat, amb una il·luminació i espai efímers, i en l’escriptura d’una dramatúrgia escènica a partir de l’aproximació del llenguatge físic i la relació amb els objectes, amb la intenció de perseverar en la imatge construïda.
“L’experimentació, la destrucció de la identitat personal, les línies de fuga ens fan vorejar el desconegut. Cal desenvolupar una gran prudència, ser nòmada sense acabar sent exiliat. Cal aprendre a conèixer-se a un mateix, experimentar però trobant allò que ens convé. I tot això sense morir en l’intent.”
“ Ningú sap el que pot un cos” és la frase d’ Spinoza que Deleuze repeteix en els seus escrits. Si un cos no es defineix per la seva pertinència a una espècie, sinó pels afectes dels que és capaç, pel grau de la seva potència, pels límits mòbils del seu territori, llavors no es pot saber el que pot un cos abans de l’experiència.
La nostra única orientació ha de ser una preparació a l’experimentació. I aquesta preparació consisteix en no ser imitatius, en no jutjar, en no interpretar mitjançant les categories generals del que està bé o malament; això és, es tracta de no reduir l’experiència al qe se’ns dóna socialment com a ja conegut”
El desig segons Deleuze
(per Maite Larrauri. Ed. Tàndem. València. 2000.)
Arrel de la col·laboració entre IN SITU i L’animal a l’esquena, Neus Villà ha estat escollida per presentar una versió site specífic del seu treball, Ji Gou: Preludi i fuga en La Menor, a la 5ena edició de la Mostra IN SITU (desembre 2016). Fruit d’aquesta col·laboració en xarxa Neus Villà presentarà també la versió completa en format escènic de la peça a la Sala Hiroshima.
Creació, codirecció i interpretació: Neus Villà / Codirecció: Leo Castro / Música original: Fanny Thollot / Música: Piano Magic / Col·laboració tècnica: August Viladomat / Vestuari: Carme PuigdeValliPlantéS
Agra{iments: Pep Ramis, María Muñoz, Eduard Teixidor, Janet Novás, Natalia Jiménez, Núria Font
Aquest projecte rep el recolzament de L’animal a l’esquena com a projecte associat, de l’Ajuntament de Celrà, d’Azala i de la Generalitat de Catalunya.