(Residència Creació )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/08/2018 al 01/09/2018
Beatriz Fernández, Marina Colomina
Avant des de entre cap a sobre durant versus ESCORZO [una transmisión]
La Poderosa fa una invitació a Bea Fernández per fer una transmissió de la peça Escorzo dins el context Hacer Historia (s).
Aquest solo, creat el 2003, es forja dins d'una trajectòria de treball que va començar quan Bea va començar a treballar amb Oscar Dasí i Carmelo Salazar a l'any 1995, en aquest mateix moment desenvolupava una activitat de model en viu per a estudiants de Belles Arts. Aquest rol de ser observada com a cos-objecte per a ser dibuixada o pintada en temps real li va donar tota la base, les preguntes i el punt i partida per construir el tipus de presència i de moviment que habita aquesta peça.
Una de les primeres raons que la van portar a estar interessada en la idea de transmissió, va ser la necessitat una mica ecològica de no crear res de nou sinó tornar sobre la petjada del que ja caminat, en aquest cas del que ja ballat en un altre temps, en un altre context, amb un altre cos i reactualizar-lo, reanimar-lo, aterrar avui i amb un altre cos-presència, el de Marina Colomina. Tot això sabent que Escorzo com a primer treball que va ser, aquesta carregat d'errors, reflexions incompletes, potencialitats disperses i sobretot molta intuïció i necessitat o desig de ser. De quina manera fer aquesta pràctica de la transmissió és el que està sent la incògnita i el que acabarà configurant el nou objecte o peça. En aquests moments m'agrada pensar-ho com un cos a cos on Escorzo és un territori-mapa-partitura carregat d'apunts, esbossos, capes d'informació estètiques i vivencials, formals i emocionals, visibles i invisibles. Algunes potències potser sense desenvolupar, elements incomplets ... tot un territori on endinsar-se de la mà amb Marina Colomina que finalment és la variable principal d'aquest experiment. Aquesta primera fase en què Bea ja ha treballat un mes, ha donat moltes pistes i ara es plantegen una segona fase d'investigació.
ESCORZAR: representar, acorta?ndolas, segu?n las reglas de la perspectiva, las cosas que se extienden en sentido perpendicular al plano.
En aquesta nova versió, la mirada Marina Colomina és primordial per mantenir la feina i portar-ho al present. Estan sobre la taula conceptes com hospitalitat, i al voltant d'aquest, altres com a amfitrió, visitant, límits, gestió, negociació, estimació, calibre
• entre coreografia i pràctica
• fent escorç o practicant el que escorç proposa?
• que faig jo al material i que em fa aquest material al meu?
• la geometria de la imatge o la projecció de la forma?
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/08/2018 al 01/09/2018
Beatriz Fernández, Marina Colomina
Avant des de entre cap a sobre durant versus ESCORZO [una transmisión]
La Poderosa fa una invitació a Bea Fernández per fer una transmissió de la peça Escorzo dins el context Hacer Historia (s).
Aquest solo, creat el 2003, es forja dins d'una trajectòria de treball que va començar quan Bea va començar a treballar amb Oscar Dasí i Carmelo Salazar a l'any 1995, en aquest mateix moment desenvolupava una activitat de model en viu per a estudiants de Belles Arts. Aquest rol de ser observada com a cos-objecte per a ser dibuixada o pintada en temps real li va donar tota la base, les preguntes i el punt i partida per construir el tipus de presència i de moviment que habita aquesta peça.
Una de les primeres raons que la van portar a estar interessada en la idea de transmissió, va ser la necessitat una mica ecològica de no crear res de nou sinó tornar sobre la petjada del que ja caminat, en aquest cas del que ja ballat en un altre temps, en un altre context, amb un altre cos i reactualizar-lo, reanimar-lo, aterrar avui i amb un altre cos-presència, el de Marina Colomina. Tot això sabent que Escorzo com a primer treball que va ser, aquesta carregat d'errors, reflexions incompletes, potencialitats disperses i sobretot molta intuïció i necessitat o desig de ser. De quina manera fer aquesta pràctica de la transmissió és el que està sent la incògnita i el que acabarà configurant el nou objecte o peça. En aquests moments m'agrada pensar-ho com un cos a cos on Escorzo és un territori-mapa-partitura carregat d'apunts, esbossos, capes d'informació estètiques i vivencials, formals i emocionals, visibles i invisibles. Algunes potències potser sense desenvolupar, elements incomplets ... tot un territori on endinsar-se de la mà amb Marina Colomina que finalment és la variable principal d'aquest experiment. Aquesta primera fase en què Bea ja ha treballat un mes, ha donat moltes pistes i ara es plantegen una segona fase d'investigació.
ESCORZAR: representar, acorta?ndolas, segu?n las reglas de la perspectiva, las cosas que se extienden en sentido perpendicular al plano.
En aquesta nova versió, la mirada Marina Colomina és primordial per mantenir la feina i portar-ho al present. Estan sobre la taula conceptes com hospitalitat, i al voltant d'aquest, altres com a amfitrió, visitant, límits, gestió, negociació, estimació, calibre
• entre coreografia i pràctica
• fent escorç o practicant el que escorç proposa?
• que faig jo al material i que em fa aquest material al meu?
• la geometria de la imatge o la projecció de la forma?