(Residència Creació - Projecte associat 2019 )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/08/2019 al 04/09/2019
Mónica Valenciano
A partir del projecte d'investigació " Ensayos para nada ", Mónica Valenciano segueix formulant un procés de llarga durada iniciat el 2017 i en el qual proposa el desenvolupament dins d'un cicle de peces contigües i interdependents.
A manera de cartes barrejables entre si, aquestes peces contenen la possibilitat de mesclar-se, produint així diferents composicions i lectures, tenint com a eix principal excavar en El Llenguatge, des de La veu del cos - L'escriptura i L’Acústica del moviment - El funcionament del Teixit espacial i El cos com a Lloc d'Aparició, El cos Orquestral o Polifònic.
Aquest nou cicle de peces, s'inaugura el 2017 amb l'obra " Imprenta Acústica (14 borrones) de una Aparición", produïda per Naves del Matadero (Madrid) i L'animal a l'esquena (Girona), en col·laboració amb El Bailadero.
La segona peça, "Mnemosyna", creada en col·laboració amb Patricia Caballero, va ser produïda pel Festival Salmó-Mercat de les Flors (Barcelona), La Poderosa (Barcelona) i el festival Més de Dansa (Sevilla).
En aquesta nova residència a L'animal a l'esquena Mònica iniciarà la tercera peça d'aquesta sèrie que portarà el títol de " Octava Errante (Tercer Pasaje)". La residència generarà una nova trobada amb altres artistes i intèrprets, tenint com a eix central: l'Obra com a Lloc, In-formació, Formació i Transformació d'aquest cos estrany que ens mou a tots.
"La veu del cos com a esdeveniment que no pot ser explicat, col·laborem amb l'acte d'aparició, món que es manifesta a través de nosaltres i a força de no comprendre, ballem ... les aparicions són sempre mínimes i involuntàries, l'esdeveniment està sempre entre un i altre gest. "(Mónica Valenciano)
"Una nova sintaxi suposa una llengua estrangera a l'interior de la llengua" (Roland Barthes).
-L’art dels passatges
-L’art de la corba
-El do de la suspensió
-El moviment en repòs, el repòs en moviment
-De quan no només els cossos estan en l'espai, sinó l'espai en els cossos
-L'estat de joc
-De com implicar en lloc d'explicar
-De la pràctica de l'atenció desocupa el lloc de la intenció
-D’aquest territori que s'obre l'abandonament de la voluntat, per accedir a la desocupació que ofereix el cos com a lloc d’Aparició
-De secret de les imatges, cada forma en trànsit de ser una altra ... sense l'enterboliment de les significacions
-En l'imaginari tot està escoltant, quan la percepció s'aguditza i el que està pròxim, encara sense nom ja s'anuncia
-Les sempre imatges noves que constitueixen les arrels
-Practicar el silenci actiu, la capacitat de crear espai, deixant que alguna cosa aparegui és gairebé el moviment fonamental
-L’audibilitat del cos està en la revelació de la seva veu
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/08/2019 al 04/09/2019
Mónica Valenciano
A partir del projecte d'investigació " Ensayos para nada ", Mónica Valenciano segueix formulant un procés de llarga durada iniciat el 2017 i en el qual proposa el desenvolupament dins d'un cicle de peces contigües i interdependents.
A manera de cartes barrejables entre si, aquestes peces contenen la possibilitat de mesclar-se, produint així diferents composicions i lectures, tenint com a eix principal excavar en El Llenguatge, des de La veu del cos - L'escriptura i L’Acústica del moviment - El funcionament del Teixit espacial i El cos com a Lloc d'Aparició, El cos Orquestral o Polifònic.
Aquest nou cicle de peces, s'inaugura el 2017 amb l'obra " Imprenta Acústica (14 borrones) de una Aparición", produïda per Naves del Matadero (Madrid) i L'animal a l'esquena (Girona), en col·laboració amb El Bailadero.
La segona peça, "Mnemosyna", creada en col·laboració amb Patricia Caballero, va ser produïda pel Festival Salmó-Mercat de les Flors (Barcelona), La Poderosa (Barcelona) i el festival Més de Dansa (Sevilla).
En aquesta nova residència a L'animal a l'esquena Mònica iniciarà la tercera peça d'aquesta sèrie que portarà el títol de " Octava Errante (Tercer Pasaje)". La residència generarà una nova trobada amb altres artistes i intèrprets, tenint com a eix central: l'Obra com a Lloc, In-formació, Formació i Transformació d'aquest cos estrany que ens mou a tots.
"La veu del cos com a esdeveniment que no pot ser explicat, col·laborem amb l'acte d'aparició, món que es manifesta a través de nosaltres i a força de no comprendre, ballem ... les aparicions són sempre mínimes i involuntàries, l'esdeveniment està sempre entre un i altre gest. "(Mónica Valenciano)
"Una nova sintaxi suposa una llengua estrangera a l'interior de la llengua" (Roland Barthes).
-L’art dels passatges
-L’art de la corba
-El do de la suspensió
-El moviment en repòs, el repòs en moviment
-De quan no només els cossos estan en l'espai, sinó l'espai en els cossos
-L'estat de joc
-De com implicar en lloc d'explicar
-De la pràctica de l'atenció desocupa el lloc de la intenció
-D’aquest territori que s'obre l'abandonament de la voluntat, per accedir a la desocupació que ofereix el cos com a lloc d’Aparició
-De secret de les imatges, cada forma en trànsit de ser una altra ... sense l'enterboliment de les significacions
-En l'imaginari tot està escoltant, quan la percepció s'aguditza i el que està pròxim, encara sense nom ja s'anuncia
-Les sempre imatges noves que constitueixen les arrels
-Practicar el silenci actiu, la capacitat de crear espai, deixant que alguna cosa aparegui és gairebé el moviment fonamental
-L’audibilitat del cos està en la revelació de la seva veu