(Residència Creació - Projecte associat 2019 )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/12/2019 al 07/12/2019
La Bolsa
Retrats Errants investiga com emfatitzar la particularitat dels mons creatius de cada intèrpret amb l’acompanyament atent de la Cia Mal Pelo. L’interès d’aquesta trobada resideix en mostrar com un mateix grup de creadores/intèrprets, pot oferir una perspectiva plural de cada individu dins del col·lectiu.
Retrats Errants es una creació al voltant de la idea del retrat. Aquesta idea de retratar-se posa un marc íntim a cada individu, desvetlla la seva singularitat, i d’aquesta manera reflexa la sensible condició humana.
LaBolsa aposta per retratar-se, ser miralls les unes de les altres per acostar-se. En aquesta afectació mútua el col·lectiu genera una resistència a les tendències de disgregació social: retratar com una lloança dedicant temps a la contemplació de l'altre/a.
Fent una analogia amb la pintura, en el seu llibre sobre el dibuix, John Berger assenyala aquesta identificació o fusió del creador i el seu producte en l'ofici de dibuixar: “cada confirmació o refutació l’aproxima a l'objecte, fins que acaba, com si diguéssim, dins d'ell: els contorns que un ha dibuixat ja no marquen el límit del que ha vist, sinó el límit d'allò en el que s'ha convertit”.
LaBolsa vol donar aquest enfoc de perdurabilitat, de capturar una memòria i d’aquesta manera fer-la constantment present. Es treballa a partir de l’individu per tal de construir també un retrat col·lectiu. El retrat col·lectiu s’aconsegueix a través de retrats que es creuen.
Uns individus descriuen a altres, fent-se de mirall, sempre des d’una visió particular. Aquestes retrats, descripcions i mirades no s’esborren, s’anomenen, es valoren, i per aquesta raó perduren.
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/12/2019 al 07/12/2019
La Bolsa
Retrats Errants investiga com emfatitzar la particularitat dels mons creatius de cada intèrpret amb l’acompanyament atent de la Cia Mal Pelo. L’interès d’aquesta trobada resideix en mostrar com un mateix grup de creadores/intèrprets, pot oferir una perspectiva plural de cada individu dins del col·lectiu.
Retrats Errants es una creació al voltant de la idea del retrat. Aquesta idea de retratar-se posa un marc íntim a cada individu, desvetlla la seva singularitat, i d’aquesta manera reflexa la sensible condició humana.
LaBolsa aposta per retratar-se, ser miralls les unes de les altres per acostar-se. En aquesta afectació mútua el col·lectiu genera una resistència a les tendències de disgregació social: retratar com una lloança dedicant temps a la contemplació de l'altre/a.
Fent una analogia amb la pintura, en el seu llibre sobre el dibuix, John Berger assenyala aquesta identificació o fusió del creador i el seu producte en l'ofici de dibuixar: “cada confirmació o refutació l’aproxima a l'objecte, fins que acaba, com si diguéssim, dins d'ell: els contorns que un ha dibuixat ja no marquen el límit del que ha vist, sinó el límit d'allò en el que s'ha convertit”.
LaBolsa vol donar aquest enfoc de perdurabilitat, de capturar una memòria i d’aquesta manera fer-la constantment present. Es treballa a partir de l’individu per tal de construir també un retrat col·lectiu. El retrat col·lectiu s’aconsegueix a través de retrats que es creuen.
Uns individus descriuen a altres, fent-se de mirall, sempre des d’una visió particular. Aquestes retrats, descripcions i mirades no s’esborren, s’anomenen, es valoren, i per aquesta raó perduren.