Laboratori de recerca  
photo
Estudi de moviment del solo Bach de María Muñoz - MAL PELO a través de la mirada de Núria Font
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/05/2013 al 01/06/2013
Presentació:
El 01/06/2013 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Núria Font, María Muñoz
( Núria Font, María Muñoz )


Rere anys de col·laboració amb Mal Pelo com observadora privilegiada del llenguatge artístic i de moviment desenvolupats per María Muñoz i Pep Ramis, Núria Font proposa revisitar Bach a través de la càmera. Un treball de laboratori a la recerca de l'enquadrament, la coordinació entre el moviment de la càmera amb la dansa que captura, en un intent (potser impossible) de retenir l'emoció que ens convoca la peça ballada en viu.

L'objectiu d'aquesta proposta no és presentar el solo íntegre ni tampoc realitzar una gravació del mateix, sinó fer un estudi sobre el moviment, sobre l'experiència viscuda per María Muñoz interpretant aquest treball i recreant-lo ara després de molts anys com a pedagoga.

Bach, espectacle creat entre els anys 2004 i 2005 produït pel Teatre Lliure i el Teatro Real, ha viatjat per diversos països d'Europa, Estats Units, Orient Mitjà i Sud-Amèrica. Aquest any ja s'ha presentat a Santo Domingo (República Dominicana), Vorno (Itàlia) i Saragossa.

A Bach el discurs s'articula únicament a través del cos i la música. Una aproximació al Clavecí ben temprat de Johann Sebastian Bach, a on María Muñoz combina la dansa d'alguns preludis que sonen en directe amb la memòria d'algunes fugues ballades en silenci. La presència de l'intèrpret evoluciona en un pur treball de moviment.



BACH
Creació i interpretació: María Muñoz / Música: Clavecí ben temprat de Johann Sebastian Bach, interpretat al piano per Glenn Gould / Assistència direcció: Leo Castro / Col·laboració artística: Cristina Cervià / Realització vídeo: Núria Font / Il·luminació: August Viladomat.

"Amb Bach, María Muñoz permet entrar en el seu taller: es pot veure com crea la seva coreografia a partir del silenci (i Muñoz és la força del silenci) que fa més eloqüent l'aparició de la música. Com aquesta inspira moviments entre la repetició i la improvisació. Com retorna al silenci per repensar Bach o reposar-lo en la immobilitat fatigada o el moviment inquiet. O com el silenci es manté mentre balla perquè la música ja ha sigut interioritzada. Veiem com es crea la coreografia en el pur present que integra el temps de l'experiència viscuda amb la música de Bach. Allò que resta és que Muñoz balla amb una llibertat (i amb un rigor) que emociona."
Imma Merino. El Punt / Avui

Del 4 al 9 de juny 2013, Mal Pelo presentarà Bach al Théâtre des Abbesses – Théâtre de la Ville de París. L'oportunitat de formar part de la programació d'un dels centres més importants de l'escena europea suposa la culminació d'un període de més de vuit anys durant els quals s'han realitzat més de vuitanta representacions.