Arxiu cos creació pensament
L'animal a l'esquena 2001-2010
Docs
cat | cast | eng 
 En torno a J.R.T. 
(Laboratori d’investigació )

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 21/05/2016 al 25/05/2016
Presentació:
El 24/05/2016 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Leonor Leal, Tamara López, Úrsula López, Mónica Valenciano, María Muñoz


ico Durant cinc dies, les cinc coreògrafes i ballarines es troben per intercanviar les seves diferents aproximacions al moviment i la composició. Després de compartir el procés de creació de l’espectacle J.R.T. dirigit per Pedro G. Romero i estrenat en el festival de flamenco de Jerez, decideixen trobar-se para compartir les eines de treball de cada una, acceptant i contrastant les diferents visions i formacions.

A la trobada, també revisaran, des d’una nova perspectiva, el treball coreogràfic i interpretatiu realitzat en l’espectacle JRT que tindrà una nova presentació en la Bienal de Flamenco de Sevilla al setembre d’aquest any.



Úrsula López, Tamara López i Leonor Leal es varen plantejar a JRT apropar-se a l’obra de Julio Romero de Torres, conèixer-la, interpretar-la, buscar la manera de transmetre la seva poesia escapant del tòpic. Clar que el tòpic, el lloc comú, amaga, moltes vegades, un significat vertader, una mena de prova de que el llenguatge és inclús capaç d’inventar la realitat.
Es tractava, doncs, de viatjar i conèixer aquest lloc, de fer el mapa d’aquella topologia.
A l’espectacle J.R.T. la idea principal ha estat fer un treball corèutic sobre la persecució del gest flamenc de Julio Romero de Torres. Una de les troballes importants del pintor és la teatralització simbòlica de la pintura, aquest treball del quadre no com a finestra a la realitat sinó com a espai de representacions simbòliques, petits teatres, moments en que el gest es para i connota un conjunt potent de significats. Els flamencs antics en deien fer una estampa o muntar un quadre però els vells tractats coreogràfics del renaixement italià ja parlaven d’aquesta “estampa” com el moment de significat mínim on arriba la dansa; abans i després, el que hi ha no pot dir-se en paraules.” Pedro G. Romero
Fotografies: Félix Vázquez