Arxiu cos creació pensament
L'animal a l'esquena 2001-2010
Docs
cat | cast | eng 
 TRANSHUMANCE 
(Residència Creació )

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/09/2023 al 29/09/2023
Presentació:
El 09/09/2023 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

KIF KIF


ico El col·lectiu Kif Kif torna a L’animal, aquesta vegada amb una proposta que aglutina altres membres de la família: pare, germana, germans. Una creació de transmissió de dues generacions que torna el pare al món dels seus fills, i viceversa. Jugant amb aquesta filiació i totes les representacions mítiques que carrega, torçant-la, invertint-la. Divertir-se amb la bretxa generacional però també amb la semblança de cossos. Partint de l'experiència comuna, records de vacances, rutines integrades per exposar aquest àmbit familiar i explotar-lo en una joiosa recerca del que és absolut.

Figures mítiques i tragèdies antigues: apoderar-se de tots els patrons familiars presents a les tragèdies grecoromanes, desviant els codis fixos dels llinatges mitològics. Com en una família, els personatges de les tragèdies tenen cadascun un paper predeterminat per exercir. Antígona, Polinices i Eteocles / Èdip / Ifigènia i Agamèmnon...

Distorsió del temps: Quant de temps s’ha d'esperar abans de la mort? Des de quan estem absents? Jugant amb les diferències de ritme entre el llarg temps d’espera i la llampada de l’experimentació fallida. Provocant discontinuïtats, interferències i llampades per treure l'absurd de l'espera, el pallasso del silenci...



L'absurd: treballar al voltant del pallasso, donant lloc a situacions excèntriques i pallasses. Trobar l'humor a la cerca mística.

Dansa acrobàtica: treball a partir d’uns cossos gairebé idèntics, però amb la seva particularitat, utilitzant la seva diferència de pes, edat i flexibilitat per formar una coreografia hipnòtica. Un quartet de quatrilliços fora de sincronització.

Manipulació d'objectes: cerca al voltant d'una taula de càmping, ous i estufa. Muntatge de botiga al mig d'una tempesta. Manejar cartes i plegar cartes IGN, entre malabars i nova màgia. Recrea l'ambient d'un àpat dominical minuciós que degenera, entre el xai de Pasqua i el tronc de Nadal.

Treball d'escenografia: confrontant allò precari i allò inestable amb la recerca de la veritat. Investigació amb diferents carpes de lona, estenent fils entre el llogaret ancestral, el campament escolta i el temple de sacrificis. Crear diferents espais, ser capaç de modificar i transformar llocs per estar-hi.

Màscares: treball plàstic de màscares de paper maixé, creant un ramat d'animals místics.

Llums i vestuari: desenvolupant un univers estrany i divertit, entre David Lynch i Wes Anderson, on centelleigs de color travessen un món en blanc i negre. Cerca amb llanternes, fogueres. En vestits o vestits, jugant amb els codis de gènere, emfatitzant les nostres similituds fins a crear confusió, dubtes als nostres cossos, il·lusions òptiques de clons.