Pedro G. Romero
(Aracena, Huelva, 1964)
Llicenciat en Belles Arts a Sevilla, ciutat on viu i treballa. És un artista polifacètic que ha desenvolupat una intensa activitat a través de múltiples disciplines: escultor, pintor, performer, autor teatral, guionista, etc. A més de crític d'art i literatura, editor, assagista i expert en flamenc. El tema central del seu treball és la reflexió i investigació sobre la imatge com a punt de resistència davant el temps, ja sigui un temps històric, biològic, psicològic o verbal. En els seus treballs es constata una preocupació constant per la desaparició de l'autoria.
El 1986 fa la seva primera exposició individual el 1988 exposa Magatzem d'idees a la sala de Moncada de la Fundació La Caixa, a Barcelona. Entre 1988 i 1992 mostra a la galeria Fúcares de Madrid, exposicions com R.A.R.O. i Un mundo raro. Va projectar La sección áurea, títol de l'exposició de 1989 a la Fundació Luis Cernuda de Sevilla. Des de 1987 comença a exposar les seves sèries sobre la Bomba Atómica, El tiempo de la bomba (sala d'Unicaja, Màlaga, 1993) o El saco de la risa (galeria Tomas March, València, 1995) o El fandango de la Bomba (Diputació de Huelva, 1996). També realitza exposicions individuals a ciutats com Barcelona, Nova York o Milà, i països com Brasil o Alemanya. Des del 2000 treballa en els projectes de l'Archivo F.X. i Máquina P.H. tenint com a material de treball a la iconoclàstia i al flamenc, respectivament.
La seva obra es troba en col·leccions com la del MACBA, la de la Fundació "La Caixa", el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, el Museo de Bella Artes d'Àlaba, la Diputació de Granada i el Centro Andaluz de Arte Contemporáneo.
Ha treballat amb Israel Galván com a col·laborador en la direcció artística de tots els seus espectacles.