La diferencia
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/05/2014 al 13/06/2014
Presentació:
El 12/06/2014 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Pastora Galván
( Pastora Galván, Pedro G. Romero, Niño de Elche, Mal Pelo )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/05/2014 al 13/06/2014
Presentació:
El 12/06/2014 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)
Pastora Galván
( Pastora Galván, Pedro G. Romero, Niño de Elche, Mal Pelo )
En aquest tercer laboratori que tindrà lloc a L'animal a l'esquena durant tres setmanes, Pastora, l'equip de musics, el Niño de Elche, Mal Pelo i Pedro G. Romero es trobaran per compartir les seves eines de treball i establir un diàleg en la creació de l'espectacle La diferencia.
Baile: Pastora Galván / Cante: Niño de Elche, Cristian Guerrero.
Palmas, jaleos i baile: Mª del Mar Montero / Assistent coreografia i repetidor: Marco de Ana / Direcció artística: Pedro G. Romero / Direcció d'escena: Pep Ramis, María Muñoz.
Resta de repartiment en curs.
Pastora Galván, en el seu procés d'investigació sobre com viu i sent el flamenc, vol fer un homenatge a la generació de bailaoras que la precedeix i que ha sigut clau en la història del flamenc. Parlem d'Eugenia de los Reyes, Carmen Ledesma, Rocío de Loreto, Manuela Carrasco, Ana Mari Bueno, Loli Sevilla, entre altres. No es tracta d'una generació tràgica. La segona postguerra és la de la modernització. Els tablaos, les festes, els teatres nacionals, el turisme, els ballets, les bases americanes i les gires internacionals són els seus llocs de treball. A més, estan travessades per mites: l'Escola Sevillana, les diferències entre Sevilla i Triana, la marca gitana. L'interès de la investigació no està solament en allò biogràfic, sinó en entendre una manera de ballar que té noms i no és de ningú.
Baile: Pastora Galván / Cante: Niño de Elche, Cristian Guerrero.
Palmas, jaleos i baile: Mª del Mar Montero / Assistent coreografia i repetidor: Marco de Ana / Direcció artística: Pedro G. Romero / Direcció d'escena: Pep Ramis, María Muñoz.
Resta de repartiment en curs.
Pastora Galván, en el seu procés d'investigació sobre com viu i sent el flamenc, vol fer un homenatge a la generació de bailaoras que la precedeix i que ha sigut clau en la història del flamenc. Parlem d'Eugenia de los Reyes, Carmen Ledesma, Rocío de Loreto, Manuela Carrasco, Ana Mari Bueno, Loli Sevilla, entre altres. No es tracta d'una generació tràgica. La segona postguerra és la de la modernització. Els tablaos, les festes, els teatres nacionals, el turisme, els ballets, les bases americanes i les gires internacionals són els seus llocs de treball. A més, estan travessades per mites: l'Escola Sevillana, les diferències entre Sevilla i Triana, la marca gitana. L'interès de la investigació no està solament en allò biogràfic, sinó en entendre una manera de ballar que té noms i no és de ningú.
El flamenc és un lloc de paradoxes que posa constantment a prova l'espai que ocupa per més que, una i una altre vegada, torni a situar-se'l en la tradició, entre allò ancestral, allò mitològic, allò atàvic. Hi ha sempre una incomoditat del flamenc amb el lloc que se l'hi assigna i, quan aquest el conforma, una necessitat imperiosa per marcar diferències..
La idea és operar en el camp d'un triangle: por un costat Pastora Galván, els artistes flamencs que l'acompanyen, l'ombra de la família Galván; per l'altre María Muñoz, Pep Ramis i l'equip artístic de Mal Pelo; finalment, Pedro G. Romero, la documentació de Carmen Pulpón, la seva tesina Ser bailaora: arte, género y trabajo, i les pròpies experiències d'una generació de bailaoras.
"Només uns dies de treball amb Pastora Galván i el seu grup de col·laboradors han estat suficients per poder submergir-nos i percebre la qualitat del seu treball, del seu llenguatge; precís, directe, hipnòtic, evocador, ple de referències i símbols que envolten el misteri del seu origen.
Pastora Galván es proposa obrir el camp de les seves experiències, aportant tot el seu bagatge en el món del flamenc. Des de Mal Pelo acceptem el repte de treballar al voltant del seu univers al que ens apropem amb respecte i un cert desconeixement. Així i tot, des de el primer dia i mitjançant propostes concretes de moviment, hem trobat afinitats i punts de confluència. Hem compartit la passió per la dansa i el desig de desxifrar les eines de cadascú, oferint-les per poder ser qüestionades i reutilitzades. Per donar-nos la oportunitat de proposar una nova escriptura en comú. L'experimentació no està enfrontada amb la formació tècnica; al contrari, es reafirmen l'una a l'altra. Per nosaltres és un privilegi poder compartir el procés de creació de La diferencia, i poder aportar la nostra experiència en aquest territori comú que és l'escena. Més enllà de les classificacions, dels estereotips que condicionen la mirada sobre la dansa i el flamenc, vivim aquesta trobada com una possibilitat real d'aprenentatge, contaminació i permeabilitat mútua."
María Muñoz, Pep Ramis
Mal Pelo
La diferencia s'estrenarà el 3 d'octubre al Teatro de la Maestranza de Sevilla en el marc de la Biennal de Flamenc de Sevilla
http://www.pastoragalvan.com
La idea és operar en el camp d'un triangle: por un costat Pastora Galván, els artistes flamencs que l'acompanyen, l'ombra de la família Galván; per l'altre María Muñoz, Pep Ramis i l'equip artístic de Mal Pelo; finalment, Pedro G. Romero, la documentació de Carmen Pulpón, la seva tesina Ser bailaora: arte, género y trabajo, i les pròpies experiències d'una generació de bailaoras.
"Només uns dies de treball amb Pastora Galván i el seu grup de col·laboradors han estat suficients per poder submergir-nos i percebre la qualitat del seu treball, del seu llenguatge; precís, directe, hipnòtic, evocador, ple de referències i símbols que envolten el misteri del seu origen.
Pastora Galván es proposa obrir el camp de les seves experiències, aportant tot el seu bagatge en el món del flamenc. Des de Mal Pelo acceptem el repte de treballar al voltant del seu univers al que ens apropem amb respecte i un cert desconeixement. Així i tot, des de el primer dia i mitjançant propostes concretes de moviment, hem trobat afinitats i punts de confluència. Hem compartit la passió per la dansa i el desig de desxifrar les eines de cadascú, oferint-les per poder ser qüestionades i reutilitzades. Per donar-nos la oportunitat de proposar una nova escriptura en comú. L'experimentació no està enfrontada amb la formació tècnica; al contrari, es reafirmen l'una a l'altra. Per nosaltres és un privilegi poder compartir el procés de creació de La diferencia, i poder aportar la nostra experiència en aquest territori comú que és l'escena. Més enllà de les classificacions, dels estereotips que condicionen la mirada sobre la dansa i el flamenc, vivim aquesta trobada com una possibilitat real d'aprenentatge, contaminació i permeabilitat mútua."
María Muñoz, Pep Ramis
Mal Pelo
La diferencia s'estrenarà el 3 d'octubre al Teatro de la Maestranza de Sevilla en el marc de la Biennal de Flamenc de Sevilla
http://www.pastoragalvan.com