Malmenats
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/01/2014 al 12/01/2014
Mariantònia Oliver
( Mariantònia Oliver )
L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/01/2014 al 12/01/2014
Mariantònia Oliver
( Mariantònia Oliver )
Trobada entre Mariantònia Oliver i María Muñoz per compartir el procés creatiu de Malmenats, nova proposta escènica de la companyia Mariantònia Oliver, una peça creada i interpretada per la coreògrafa mallorquina amb Pepón Prades, Jaume Manresa i Pedro Mas.
Un parèntesi en la seva residència a El Graner, centre de creació del cos i el moviment de Barcelona per compartir una mirada externa sobre el moviment, la presència i el cos.
Un parèntesi en la seva residència a El Graner, centre de creació del cos i el moviment de Barcelona per compartir una mirada externa sobre el moviment, la presència i el cos.
Malmenar: v. tr. [LC] Espatllar, crebantar, (alguna persona o alguna cosa) fent-la anar de qualsevol manera, manejant-la sense cap mirament, etc.
Diccionari de la Llengua Catalana DIEC2
A què treu cap això de malmenar? Per què sorgeix? Ens adonem que, encara que se'n poden fer lectures diverses, hi ha una evidència compartida: ens sentim malmenats. Aquesta sensació es manifesta en les nostres vides, com a individus, com a integrants d'una societat colpida per la crisi, com a parts d'un sistema que sembla organitzat precisament per a això, per malmenar. Ens sentim abocats a la deriva, a l'anar i venir d'una banda a l'altra on la font de moviment sempre es manifesta de manera aspra, bruta i sense gaire miraments.
Que se suposa que hem de fer nosaltres? Cap a on hem de tirar? Quin paper juga la resistència a l'hora de canviar el sentit del moviment?. On ens porta el moviment?.
La intenció de la peça és mostrar la fisicalitat del moviment de forma neta, desproveïda de qualsevol cosa supèrflua, i fins i tot amb certa cruesa. Els intèrprets són 1 dona i 3 homes amb físics, edats, presències i trajectòries vitals i professionals ben diferents i diverses. Tenim el cos que tenim, els anys que tenim, el bagatge que tenim. És amb això que ens plantem davant del públic. Aquest és l'objectiu de la proposta i el risc que prenem. Perquè pensem que no es pot abordar aquestes qüestions sense assumir un postulat irrenunciable: el de no saber si hi han respostes a aquestes preguntes i, sobretot, si serem capaços de trobar-les.
Fotografia: Aida Vargas, Maria Antònia Oliver
Diccionari de la Llengua Catalana DIEC2
A què treu cap això de malmenar? Per què sorgeix? Ens adonem que, encara que se'n poden fer lectures diverses, hi ha una evidència compartida: ens sentim malmenats. Aquesta sensació es manifesta en les nostres vides, com a individus, com a integrants d'una societat colpida per la crisi, com a parts d'un sistema que sembla organitzat precisament per a això, per malmenar. Ens sentim abocats a la deriva, a l'anar i venir d'una banda a l'altra on la font de moviment sempre es manifesta de manera aspra, bruta i sense gaire miraments.
Que se suposa que hem de fer nosaltres? Cap a on hem de tirar? Quin paper juga la resistència a l'hora de canviar el sentit del moviment?. On ens porta el moviment?.
La intenció de la peça és mostrar la fisicalitat del moviment de forma neta, desproveïda de qualsevol cosa supèrflua, i fins i tot amb certa cruesa. Els intèrprets són 1 dona i 3 homes amb físics, edats, presències i trajectòries vitals i professionals ben diferents i diverses. Tenim el cos que tenim, els anys que tenim, el bagatge que tenim. És amb això que ens plantem davant del públic. Aquest és l'objectiu de la proposta i el risc que prenem. Perquè pensem que no es pot abordar aquestes qüestions sense assumir un postulat irrenunciable: el de no saber si hi han respostes a aquestes preguntes i, sobretot, si serem capaços de trobar-les.
Fotografia: Aida Vargas, Maria Antònia Oliver