2019 |
Tuning Scores L'animal a l'esquena (Celrà) Del 28/10/2019 al 02/11/2019 Presentació: El 02/11/2019 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) Lisa Nelson Arrel de les converses mantingudes al 2018 en una taula de treball que L’animal va organitzar i a on es va convidar als centres de creació Azala de Vitòria i La Caldera i La Poderosa de Barcelona, aquest any L’animal amplia les col·laboracions amb altres centres. Continuem la relació amb Azala a través del programa “Tapete común” i iniciem noves relacions amb La Caldera de Barcelona i Teatro Pradillo de Madrid. A partir de l’interès de les dues estructures en la figura de la històrica coreògrafa nord-americana Lisa Nelson es van iniciar unes converses entre L’animal i La Caldera per tal de convidar-la a realitzar una trobada d’una setmana a L’animal a l’esquena amb creadors vinculats a aquest centre de creació de Celrà i col·laboradors habituals de la companyia Mal Pelo. A continuació, una part d’aquest artistes i alguns col·laboradors internacionals convidats per Lisa, realitzaran un laboratori de creació d’una setmana a La Caldera, el resultat del qual es presentarà dins de la programació “Corpografies”. Per completar aquesta immersió en l’univers d’aquesta investigadora del moviment Lisa compartirà la seva metodologia de treball “Tuning Scores” dintre del cicle “Sporá Prógrama”. |
2012 |
APPROACHING "GO" L'animal a l'esquena (Celrà) Del 17/12/2012 al 22/12/2012 Presentació: El 21/12/2012 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) Lisa Nelson, Scott Smith, María Muñoz, Pep Ramis, Pascale Gilles, Baptiste Andrien, Franck Beaubois, Nuno Rebelo Aquest laboratori es basa en la recerca de maneres d'induir un estat per ballar des de qualsevol punt de partida, fent servir eines de comunicació provinents de Tuning Scores (Partitures d'Afinació), un acostament a la col·laboració de grup a través de la improvisació, iniciat per Lisa Nelson. Els intèrprets multidisciplinars seran la mateixa Nelson, Scott Smith, María Muñoz, Pep Ramis, Pascale Gilles, Baptiste Andrien, Franck Beaubois i Nuno Rebelo. |
2008 |
Night Stand L'animal a l'esquena (Celrà) Del 08/11/2008 al 16/11/2008 Presentació: El 15/11/2008 a les 22:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) El 16/11/2008 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) Lisa Nelson, Steve Paxton La relació professional entre Lisa Nelson i Steve Paxton es remunta al 1975. L'apropament de Steve Paxton a la improvisació física està fonamentada en la seva contínua investigació de les tècniques subjacents del Contact Imrovisation, que va iniciar al 1972. Per la seva banda, Lisa Nelson anomena Tuning Scores a la seva manera d'apropar-se a la dansa, que va desenvolupar a base d'examinar la relació del sentit de la vista amb la realització del moviment. Night Stand és fruit d'aquesta col.laboració coreogràfica, teatral i d'improvisació. Es va estrenar a Montpeller, França, al 2004. |
Tuning Scores (Partitures d'afinació)- Composició i el sentit de la Imaginació L'animal a l'esquena (Celrà) Del 03/11/2008 al 07/11/2008 Lisa Nelson Taller obert a intèrprets i creadors de totes les disciplines. El taller investigarà les bases físiques de la imaginació mitjançant la composició, la comunicació i la interpretació. En alterar la manera en la qual utilitzem els nostres sentits mentre ens movem i observem el moviment, podem començar a identificar els patrons genètics, culturals i idiosincràtics del moviment que els nostres sentits utilitzen per construir la nostra experiència. Aquests patrons serveixen per informar tant el nostre desig d'actuar, com el que veiem quan presenciem alguna fet. Les "Partitures d'afinació" ofereixen instruments per a la comunicació interdisciplinària, i ens donen una visió interna i pràctica dels processos relacionats amb la interpretació i creació de la dansa. |
Tuning L'animal a l'esquena (Celrà) Del 21/10/2008 al 02/11/2008 Presentació: El 31/10/2008 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) Lisa Nelson, Steve Paxton, Scott Smith, Peter Hulton, Philip Jeck, Pep Ramis, María Muñoz El projecte Tuning (afinar) és un espai de trobada entre artistes de les arts escèniques que a L'animal a l'esquena reunirà a: Lisa Nelson, Scott Smith, Philip Jeck, Steve Paxton, Peter Hulton, Pep Ramis i María Muñoz. Aquest projecte té com a finalitat indagar sobre les premisses fonamentals de la dansa en escena a través de les eines de les Partitures d'afinació desenvolupades, des de fa 20 anys, per Lisa Nelson. Amb intèrprets clau com Scott Smith i la pròpia Lisa Nelson, les partitures defineixen el marc de comunicació per a la col·laboració del grup. D'on procedeix la imatge de la dansa? del ballarí?, del coreògraf?, de l'espectador? Existeix una única experiència sobre la dansa amb què nosaltres -intèrprets i espectadors- podem identificar-nos? Com a performers/intèrprets, quines relacions creem entre nosaltres mateixos sent alhora espectadors, autors i intèrprets? |
2005 |
Tuning Scores (Partitures d'afinació) L'animal a l'esquena (Celrà) Del 14/11/2005 al 18/11/2005 Lisa Nelson Taller intensiu amb Lisa Nelson. Aquest curs va investigar les bases físiques de la imaginació mitjançant la composició, la comunicació i la interpretació. |
Tuning L'animal a l'esquena (Celrà) Del 14/03/2005 al 24/03/2005 Presentació: El 24/03/2005 a les 18:00 a L'animal a l'esquena (Celrà) Lisa Nelson, Scott Smith, Charlie Morrisey, Carme Renalies, Antonjia Livingstone, Pep Ramis, Julyen Hamilton Laboratori de creació. El projecte Tuning ("afinar") va ser un lloc de trobada per a 6 artistes provinents de les arts escèniques i musicals a L'animal a l'esquena que va tenir com a finalitat la indagació sobre les premisses fonamentals de la dansa en l'escena, a través d'instruments relacionats amb les Partitures d'Afinació (Tuning Scores) de Lisa Nelson. Documentació: Julyen Hamilton |
2002 |
Tuning Scores (Partitures d'afinació) L'animal a l'esquena (Celrà) Del 25/03/2002 al 01/04/2002 Peter Hulton, Núria Font Taller a càrrec de Lisa Nelson, sobre la composició, la comunicació i el sentit de la imaginació. Sempre està present la pregunta de què mirem quan mirem la dansa; l'objectiu és fer visible la nostra visió. A més el taller va comptar amb la participació diària de Peter Hulton i ocasionalment de Núria Font. Aquestes dues persones estaven convidades per a coordinar aquest taller amb el Seminari de reflexió sobre documentació, arxiu i disseminació dels processos de creació que es va realitzar en la segona setmana de les activitats |