Residències 
2017
photo
Ameba

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/11/2017 al 10/12/2017
Presentació:
El 07/12/2017 a les 19:00 a Teatre Ateneu (Celrà)

Los Moñekos
( Los Moñekos, Mauro Paganini )

dins el cicle Desembreendansa en col·laboració amb Teatre Ateneu de Celrà i EMDC

“Apareixem davant vostre per a no confondre’ns amb tu. Ni amb tu...tranquil·la...amb tu tampoc.
Des del punt de vista de la ciència, es descriu com un estat evolucionat del primitiu instint de supervivència que mantenia als éssers humans units davant les amenaces, i facilitava la continuació de l’espècie mitjançant la reproducció. Val ... deixem la ciència i anem a l’experiència...
Anem a transformar-nos, a canviar les nostres formes, a utilitzar allò amb el que ens hem format, a formalitzar una experiència per als sentits, i un llibre d’instruccions per a tu ... però no et confonguis ... no som Tu.
I és que és tan abismal el terreny, tant espai obert sense límit, que hem decidit ser els redactors del canvi, els proclamadors de les noves lleis, mai absolutes, sobre el què, el com, qui o amb qui.
Tres personatges en un acte dramasical
un acte perfo-concertat
un LP-Portfolio
un Track-Attack!”



photo
Procés de construcció escènica: arquitectura, memòria i objectes

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 23/11/2017 al 01/12/2017

Andrea Díaz, Xavier Bobés
( Andrea Díaz, Xavier Bobés )

La línia: com a lloc, com a separació. Com dibuix del que neix un pla, una maqueta, una casa. La línia de vida d’aquell lloc, la veu de tots els que hi han viscut. L’escala com objecte d’unió entre les seves parts, entre els seus temps. La desaparició de l’escala com a símbol de fractura, com aparició d’un nou model de vida.
La residència a L’animal a l’esquena es planteja com un espai de diàleg entre Andrea Díaz i Xavier Bobés. Una setmana de trobades a on explorar junts una dramatúrgia que uneixi la manipulació d’objectes i la paraula. Un procés de creació escènic que es va iniciar al desembre 2016 amb motiu d’una primera residencia i que continua en aquesta segona trobada d’investigació a partir dels objectes reunits al voltant de l’esdeveniment de la construcció d’una llar.



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/11/2017 al 23/11/2017
Presentació:
El 23/11/2017 a les 20:30 a Teatre de Salt (Salt)

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Estrena de l’espectacle en el teatre L’Archipel de Perpinyà els dies 24 i 25 d’octubre: http://www.theatredelarchipel.org/fr-show-850.html

Aquest solo de Pep Ramis neix de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Ballarí, actor i director escènic, a The mountain, the Truth & the Paradise busca un nou punt d’inflexió.



photo
Eh man hé!

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/11/2017 al 11/11/2017
Presentació:
El 11/11/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Zero en conducta
( Zero en conducta )

Zero en conducta, teatre del moviment és un projecte creat en el 2011 per José Antonio Puchades (Putxa) amb la intenció d’explorar el potencial expressiu de diferents arts escèniques relacionades amb el moviment. Així doncs, la seva investigació està centrada en la unió del Mim corporal, la dansa, les titelles i el teatre físic en general.
Zero en Conducta també es dedica a la docència centrada en la manipulació d’objectes, cos i a la producció audiovisual.

Eh man hé segueix amb l’exploració de Zero en conducta. Utilitzant com a eix central el moviment escènic i les seves variants, aquesta nova producció beu de la dansa contemporània, el mim corporal, la manipulació de titelles, l’acrobàcia, el teatre físic i la màgia per a endinsar-nos en el fantàstic món de Nolan. Un món que necessita molt més que la paraula per a poder ser explicat.



photo
WERNER O EL AZUL DE LOS ORÍGENES

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 23/10/2017 al 28/10/2017
Presentació:
El 28/10/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Vera-Miranda
( María García Vera, Juan Pablo Miranda )

“Werner o el azul de los orígenes” es construeix sobre cites, restes d’un suposat guió trobat de la segona part d’una pel·lícula mai rodada (El Sur de Víctor Erice), la reconstrucció dels últims dies de Werner testimoniats per la seva dona, la recuperació de l’origen selvàtic i de les petjades de Werner per la selva, del seu vaixell a l’Amazones, d’aquell vaixell pujant a una muntanya….realitats impossibles de recuperar que ja només poden ser citades o imaginades.



photo
BIRAKA!

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 16/10/2017 al 21/10/2017
Presentació:
El 21/10/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Nerea Martínez
( Nerea Martínez )

Col·laboració Festival Bad de Bilbao

“BIRAKA”, aquesta peça es basa en la reflexió sobre les similituds i les diferencies entre la dansa tradicional del País Basc i la dansa contemporània. L’instint li demanava desenvolupar un diàleg coreogràfic amb la Cultura Basca, la seva història i el seu llenguatge, utilitzant elements de la tradició per reinventar-la a través d’un llenguatge coreogràfic contemporani.



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/10/2017 al 15/10/2017
Presentació:
El 24/10/2017 a les 19:00 a Théâtre de l’Archipel (Perpinyà)
El 25/10/2017 a les 20:30 a Théâtre de l’Archipel (Perpinyà)

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Estrena de l’espectacle en el teatre L’Archipel de Perpinyà els dies 24 i 25 d’octubre: http://www.theatredelarchipel.org/fr-show-850.html

Aquest solo de Pep Ramis neix de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Ballarí, actor i director escènic, a The mountain, the Truth & the Paradise busca un nou punt d’inflexió.



photo
Practice Makes Perfect

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/09/2017 al 30/09/2017
Presentació:
El 29/09/2017 a les 21:00 a Teatre Ateneu (Celrà)

Marta Izquierdo
( Marta Izquierdo, María Muñoz )

Col·laboració amb el Teatre Ateneu de Celrà

La frontera franco-espanyola ha estat durant molt de temps una separació geogràfica fantasmagòrica o abstracta. Però es tracta d’una frontera natural molt concreta: els Pirineus.
Exiliada voluntària a França des de fa quinze anys, en aquest nou projecte, Marta Izquierdo Muñoz experimenta aquesta frontera, recorrent-la físicament, interessant-se així pel paisatge i les llegendes que l’habiten. L’imaginari coreogràfic de Marta Izquierdo està alimentat pels Pirineus, aquesta frontera natural marcada per tràgics desplaçaments com ho van ser els dels exiliats republicans.



photo
DESPLAÇAR-SE

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/09/2017 al 30/09/2017
Presentació:
El 30/09/2017 a les 17:30 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Laila Padovan
( Laila Padovan )

Arrancarem el recorregut des de la plaça de l'esglesia de Celra per arribar a L'animal.
“Desplaçar-se no és tan sols “desplaçar” el lloc pel sol fet de desplaçar-se y “inscriure’l” pel sol fet d’inscriure’s en ell. És també desplaçar el “ser” (com parlaríem de desplaçar un material de manera física), reconfigurar la seva pròpia essència, conjuntant el cos del que camina i el territori.” (ARDENNE, 2004, p.90)



photo
Las Muchísimas

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/09/2017 al 16/09/2017

Mariantònia Oliver
( Mariantònia Oliver )

Col·laboració amb el Teatre Ateneu de Celrà

Les Muchisímas és un projecte que s’inicia al gener de 2017. Vol donar continuïtat i ampliar el projecte escènic de Las Muchas. Las Muchas reunia a 6 dones d’entre 70 i 80 anys a l’escenari després d’haver col·laborat en un taller intensiu amb la coreògrafa mallorquina Mariàntonia Oliver.
Gracies al suport del Teatre Principal de Mallorca, Las Muchisimas pretén reunir a inici del 2018 a 15 dones en 5 grups provinents de 5 diferents ciutats, que ja van experimentar Las Muchas. Durant el 2017, s’organitzaran 5 trobades en ciutats diferents. Les ciutats involucrades estan situades a Catalunya, Illes Balears i Eslovènia.
Ens interessa treballar amb el teatre local de cada ciutat, com a recolzament y presentació del projecte. El coordinador local de cada grup, és un/a coreògraf/a que ja ha treballat amb Mariàntonia Oliver. Aquest coreògraf permetrà el vincle i la continuïtat del treball amb les dones seleccionades (Las muchísimas) i el nucli central del projecte, la Cía. Mariàntonia Oliver establerta a l’illa de Mallorca.



photo
TROBADA 3

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 04/09/2017 al 09/09/2017
Presentació:
El 09/09/2017 a les 21:00 a Teatre Ateneu (Celrà)

El Club
( Piero Steiner, Andrés Corchero, Pep Ramis , Enric Ases, María Muñoz )

Col·laboració amb el Teatre Ateneu de Celrà

Piero Steiner, Andrés Corchero, Pep Ramis i Enric Ases es coneixen des de fa ja un bon grapat d’anys. Després de creuar-se puntualment en escena en algunes ocasions, en la tardor del 2015, decideixen associar-se seriosament per posar en comú les seves particulars maneres de fer, la seva mirada sobre el teatre, el moviment i el món de l’escena. Diferents disciplines i llenguatges al servei d’una voluntat de síntesis, de trobada, d’impuls i descoberta.
Quatre homes de la mateixa edat, de la mateixa alçada i amb un mateix objectiu: la recerca de nous territoris expressius i d’un llenguatge comú que els permeti arribar d’una manera directa a la medul·la de l’espectador.



photo
Los limones, la nieve y todo lo demás

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 24/07/2017 al 30/07/2017
Presentació:
El 30/07/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Mónica García, Ana Vallés
( Mónica García, Ana Vallés )

És un projecte de col·laboració entre Ana Vallés, actriu-directora, i Mónica García, ballarina-coreògrafa. Ambdues es van conèixer l’any 2000 a Madrid; van coincidir en el procés de creació de Fine Romance, de Carmen Werner (Provisional Danza). A partir del 2007, Mónica García treballa regularment en els espectacles de la companyia Matarile Teatro, dirigits per Ana Vallés.

En la residència a L'animal a l'esquena, inicien un procés de treball amb l’objectiu de crear un duet, que es presentarà, amb la col·laboració de Baltasar Patiño, al 2018.



photo
La Falaise (El penya-segat)

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/07/2017 al 22/07/2017

Baró d'Evel
( Baró d'Evel, Camille Decourtye, Blaï Mateu Trias )

Peça per a vuit humans, un cavall, ocells, micros i dos colors.
El Penya-segat és un poble situat per sobre del terra.

En el treball de grup, ens basem en la idea de que la qüestió no resideix en el “què”, sinó en el “cóm”. De fet, la recerca d’un equip que desenvolupi la seva capacitat d’adaptació, de transformació, sense buscar la similitud entre els integrants, és un desafiament constant.
Intentar empènyer més lluny les possibilitats de cada artista, buscar la nuesa de cadascun, exigeix treballar amb confiança, per així poder verdaderament arriscar-se.
Construir petites cerimònies per a estar junts, ballar, agafar-se, conduir-se cap a una pulsació comú. El treball de cor seria una plataforma a on els individus es recarreguen.



photo
RESTOS DE COSAS

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 10/07/2017 al 15/07/2017

Xavier Bobés, Salvador Sunyer
( Xavier Bobés, Salvador Sunyer )

Residència de creació, dramatúrgia i coreografia de manipulació del curtmetratge Restos de Cosas.

L’art de la manipulació d’objectes segueix sent avui un desconegut per al gran públic. L’univers que rodeja la poètica de l’objecte, la seva teatralitat, la seva evocació històrica i sociològica, ha estat explorat principalment en territoris vinculats amb les arts visuals i performàtiques. El gran transmissor en el terreny cinematogràfic de les infinites possibilitats de representació a partir de la poètica d’objectes es troba en el camp de l’animació, amb un referent excepcional que ha provocat un canvi global de visió i paradigma: Jan Svankmajer. Paradoxalment, aquesta animació de l’objecte es tanca sempre en les seves possibilitats de transformació mitjançant la creació d’un univers fantàstic. L’ús de recursos formals defineix i d’alguna manera conté l’expressivitat metafòrica de l’objecte.



photo
LÀ (Allà)

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 03/07/2017 al 14/07/2017
Presentació:
El 14/07/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Baró d'Evel
( Baró d'Evel, Camille Decourtye, Blaï Mateu Trias )

Peça per a dos humans, un corb, quatre micròfons i dos colors.

Là com un lloc des d’on qüestionar el present.
Là com aquí.
Là com ara, com una prova.
Là com una nota.
Là com una caiguda.
Là com una trama.
Là com un pròleg al Penya-segat.
Là com un terreny aplanat, un punt mort, una suspensió.
Là com un moment nu, un moment brutal.
Là com una continuació de l’anterior.
Là com un inici del després.

Crear Là implica cedir el temps i el lloc al duet format per Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias, perquè segueixi:

Explorant sense límits el terreny de la veu, els portés i el desequilibri.
Aprofundint en la investigació de la matèria, la llum i el ritme.
Jugant amb la juxtaposició de l’improbable, l’abstracte, l’absurd i l’instintiu.



photo
WOWOWOW

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/06/2017 al 02/07/2017
Presentació:
El 30/06/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Quim Bigas, FANCLUB
( Quim Bigas, FANCLUB )

WOWOWOW és un treball dinàmic que explora tendències col·lectives i rols socials a través d'una mirada històrica i personal. Una nova col·laboració entre el col·lectiu de ballarins Fanclub (Dinamarca/Suècia/Noruega) i el coreògraf i performer Quim Bigas (ES).

Quan el col·lectiu Fanclub i Quim es coneixen un parell d'anys enrere, ràpidament es veuen immersos en un diàleg artístic al voltant de la compartida fascinació i experiència sobre "treball col·lectiu" i descobreixen que comparteixen el compromís per explorar aquest concepte submergint-se tant en el seu estudi físic com en l'exploració teòrica. La combinació de Fanclub com a col·lectiu i Quim com a individu convida a la mútua exploració sobre la multiplicitat de perspectives de la col·lectivitat. Fanclub i Quim trobaran intrigant el fet d'empènyer els límits de les seves diferents entitats per practicar des d'un nou col·lectiu on els cinc integrants participaran com a performers, fabricants de conceptes, investigadors, editors, curadors i activadors escènics.



photo
La sala d’espera - The waiting room

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 19/06/2017 al 25/06/2017
Presentació:
El 22/06/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Meritxell Campos Olivé
( Meritxell Campos Olivé, Larissa Gulitz, Caro Köther )

Els que comparteixen la mateixa sala d’espera són llançats com daus a formar part d’un microcosmos que té el seu propi codi de conducta, de moviments i de paraules. Qui ha programat el panell electrònic, els ordenadors i les màquines que indiquen a on, com i quan activar-se?
Guiats pels professionals de l’espera, els "esperants" es mouen al compàs d’una coreografia inconscient i es pregunten sovint: Qui hi ha darrera de la persona que espera al meu costat o d’aquests treballadors encarregats del funcionament fluid i efectiu de l’espera?



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/06/2017 al 16/06/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Aquest solo de Pep Ramis neix de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Ballarí, actor i director escènic, a The mountain, the Truth & the Paradise busca un nou punt d’inflexió.



photo
Cadira

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 29/05/2017 al 04/06/2017
Presentació:
El 03/06/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Pep Aymerich
( Pep Aymerich )

Pep Aymerich és fuster i també performer i artista plàstic que ha estat a L’animal en anys anteriors i de maneres molt diferent. Pep Aymerich viu a Celrà i ens proposa ara una residència lligada estretament al seu ofici de fuster.
La residència consistirà en una acció per a fer una cadira de fusta partint de l’estadi més proper a la natura: un tronc de pollancre. Només es faran servir eines tradicionals en la realització d’una cadira, també tradicional, amb una forma constructiva que sigui el punt de trobada entre l’eficàcia i la senzillesa.



photo
Las Muchísimas

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 22/05/2017 al 24/05/2017

Mariantònia Oliver
( Mariantònia Oliver )

Les Muchisímas és un projecte que s’inicia al gener de 2017 i que vol donar continuïtat i amplificar el projecte escènic Las Muchas. Las Muchas reunia 6 dones d’entre 70 i 80 anys a l’escenari després d’un taller intensiu amb la coreògrafa mallorquina Mariàntonia Oliver .
Gracies al suport del Teatre Principal de Mallorca, Las Muchisimas pretén reunir a inici del 2018 a 15 senyores que són 5 grups provinents de 5 diferents ciutats, que ja van experimentar Las Muchas. Durant el 2017, s’organitzaran 5 trobades en ciutats diferents. Les ciutats involucrades estan situades a Catalunya, Galícia, Illes Balears, Eslovènia i Anglaterra.



photo
Sense títol

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/05/2017 al 23/05/2017

Alain Fourneau, Geneviève Sorin
( Alain Fourneau, Geneviève Sorin )

Fa 30 anys que Alain Fourneau coneix Geneviève Sorin. Ella és ballarina, música, coreògrafa, improvisadora; ell, director de teatre, programador d’espais escènics, provocador. Alain acompanyà Geneviève a l’inici de la seva carrera, tot programant diverses vegades els seus espectacles al teatre que ell dirigia, a Marsella. Més endavant, des del 1995, van combinar els seus rols respectius i van col·laborar, recíprocament, en els espectacles de l’un i de l’altra. Ara s’uneixen novament amb la temptativa d’una relació en què ella tocarà l’acordió i ell recitarà textos de Raymond Carver.



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/05/2017 al 31/05/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Un treball de solo sol néixer de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Músic, constructor i manipulador d’objectes, dibuixant, ballarí, actor i director escènic The mountain, the Truth & the Paradise busca ser un nou punt d’inflexió.
L’espiritualitat, la tragèdia de la condició humana -sempre entre els deus i el fang-, la capacitat de continuar imaginant mons possibles... Una mirada particular, amb humor, sobre l’espècie humana i les seves derives.



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/04/2017 al 30/04/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Un treball de solo sol néixer de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Músic, constructor i manipulador d’objectes, dibuixant, ballarí, actor i director escènic The mountain, the Truth & the Paradise busca ser un nou punt d’inflexió.
L’espiritualitat, la tragèdia de la condició humana -sempre entre els deus i el fang-, la capacitat de continuar imaginant mons possibles... Una mirada particular, amb humor, sobre l’espècie humana i les seves derives.



photo
Dones que habiten cossos - títol provisional Un discurs de gènere des de la practica de la dansa-teatre

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 10/04/2017 al 16/04/2017

Antonella D'Ascenzi
( Antonella D'Ascenzi )

Durant la residència Antonella D’Ascenzi aprofundirà els eixos temàtics del llibre sobre dansa i gènere que actualment està escrivint. En aquest exercici d'escriptura es troben els fonaments filosòfics, sociològics i antropològics de la seva metodologia, la seva relació amb els Cultural/Gender/Dance Studies així com la reconstrucció de la recerca sobre el cos femení que la creadora porta avanci des de gairebé deu anys. Al costat de la teoria, en el llibre s'exploraran les potencialitat de l'escriptura coreogràfica de les peces creades dins dels seus projectes de gènere, on han participat dones a risc d'exclusió social o que havien viscut maltractament o ja dins un camí d'apoderament així com professionals de l'educació o de les arts escèniques. Diferents perfils que han qüestionat un cos marcat pel gènere.
L'objectiu serà perfilar una metodologia de treball de gènere que posa al centre la dansa-teatre com a possibilitat de re-inventar el cos social de les dones.



photo
The Mountain, the Truth and the Paradise

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/03/2017 al 05/04/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Un treball de solo sol néixer de la necessitat específica de construir una ficció molt personal, de posar al dia l’experiència dels darrers treballs i investigar sobre els interessos artístics presents. Treballar en solitari als cinquanta anys vol dir també revisitar les eines acumulades de l’ofici de creador escènic. Músic, constructor i manipulador d’objectes, dibuixant, ballarí, actor i director escènic The mountain, the Truth & the Paradise busca ser un nou punt d’inflexió.
L’espiritualitat, la tragèdia de la condició humana -sempre entre els deus i el fang-, la capacitat de continuar imaginant mons possibles... Una mirada particular, amb humor, sobre l’espècie humana i les seves derives.



photo
CICATRIZ

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 20/03/2017 al 26/03/2017
Presentació:
El 25/03/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Lucía Marote, Poliana Lima, Jesús Rubio
( Lucía Marote, Poliana Lima, Jesús Rubio )

Cicatriz parla de dues persones que es troben i es fusionen fins a haver de separar-se violentament, generant una ferida, i molt de dolor. Tracta del camí per a transcendir la ferida, sanar, cicatritzar. Tracta de la bellesa d’uns cossos que conserven senyals d’haver viscut.

Cicatriz parla de l’amor com una ferida que ens ensenya a sanar. Un acte poètic d’entrega absoluta, sense reserves, sense por. Un camí que ens porta, a través de l’altre, de tornada a nosaltres



photo
El cinquè hivern

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 09/03/2017 al 12/03/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Gira francesa “El cinquè hivern”

Entre el 13 i el 24 de març, Mal Pelo farà una gira de la seva creació 2015 per quatre ciutats franceses: Théâtre des Quatre Saisons, Gradignan, Théâtre Les Sept Collines-Sene Conventionnée, Tulle, L’Estive-Scene National de Foix i de L’Ariège i Espace Jéliote, Oloron- Sainte-Marie. Amb motiu d’aquesta gira, Mal Pelo combinarà els assajos de l’espectacle amb la residència de Marta Izquierdo.



photo
Practice Makes Perfect

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/03/2017 al 19/03/2017
Presentació:
El 18/03/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Marta Izquierdo
( Marta Izquierdo, María Muñoz )

La frontera franco-espanyola ha estat durant molt de temps una separació geogràfica fantasmal o abstracta. Però es tracta d’una frontera natural molt concreta: els Pirineus.
Exiliada voluntària a França des de fa quinze anys, en aquest nou projecte, Marta Izquierdo Muñoz experimenta aquesta frontera, recorrent-la físicament, interessant-se així pel paisatge i les llegendes que l’habiten. L’imaginari coreogràfic de Marta Izquierdo està alimentat pels Pirineus, aquesta frontera natural marcada per tràgics desplaçaments com ho van ser els dels exiliats republicans



photo
PEER GYNT

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 20/02/2017 al 24/02/2017
Presentació:
El 24/02/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Quiteria Muñoz, Úrsula Segarra, Dory Sánchez
( Quiteria Muñoz, Úrsula Segarra, Dory Sánchez )

La jove companyia valenciana De Soprano y Arpa prepara la seva primera producció escènica per a públic infantil que serà estrenada al maig de 2017 en el Palau de la Música de València.
Les seves principals senyes d’identitat són la música en directe i l’adaptació d’obres orquestrals per a arpa i veu de soprano, portant-les a espais no convencionals i apropant-les a tota mena de públic.



photo
RUMBREJAR II- título provisional

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/02/2017 al 19/02/2017
Presentació:
El 18/02/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Natàlia Espinet
( Natàlia Espinet )

vulnerable treva intuïció feina confia (in) tangible arrel mapa amor combina

En un territori preparat, estesa la recol·lecció, Natàlia Espinet ens proposa una xarxa d'estrats amb connexió múltiple on transcórrer i deixar conviure diferents recursos en directe: dansa, paraula, acció, quotidianitat. Una instal·lació en continu moviment on les preguntes, materials, experiències funcionen com a motors de la cerca. Responent o no, construint o destruint, estant en el desig de fer o no fer, en el dubte que apareix o es dissipa, la proposta es va completant i modificant.



photo
EVOLUTION 2.0

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/02/2017 al 12/02/2017

Bricadeira
( Bricadeira, Edison Aguilar )

BRINCADEIRA neix al 2004 arrel de les trobades de percussió en el Parc de la Ciutadella de Barcelona. Al llarg dels seus 11 anys de trajectòria, Brincadeira evoluciona de ser un grup de batucada a ser una companyia de percussió que fusiona l’expressió corporal amb la musicalitat, creant melodies a través del moviment.
Gracies a aquesta fusió, Brincadeira ha tingut l’oportunitat de participar en grans produccions amb la companyia Brodas Bros, Salvador Niebla, Hansel Cereza, etc.

A L’animal a l’esquena treballaran un format en estàtic del seu treball EVOLUTION per a presentar en diversos festivals internacionals. El seu objectiu és millorar la intenció dels seus moviments per a guanyar més expressivitat en la interpretació de l’espectacle.

Direcció musical: Edison Aguilar



photo
JALEO

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/02/2017 al 10/02/2017
Presentació:
El 10/02/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Leonor Leal
( Leonor Leal )

Jaleo, en el món del flamenc és més que una paraula… o quasi… és un so, un crit, un impuls, un gemec o una respiració. És tot allò que des de dins o fora de nosaltres mateixos, ens fa continuar, ens anima, ens aviva o ens repta.
En aquesta primera fase de recerca guiada per María Muñoz i junt als músics Antonio Moreno (percussió) i Alfredo Lagos (guitarra flamenca) a on Leonor Leal , començarà a compartir i composar, a través d’un folklore comú, reescrit, viatjat i revistat, una escena flamenca i polifacètica.
Folklore, flamenc i teatre musical de compositors contemporanis es posaran sobre la taula per a dialogar entre ells.
Un cop ballat, un ball que colpeja i una guitarra que canta.



photo
WeWood

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 23/01/2017 al 04/02/2017
Presentació:
El 04/02/2017 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Federica Porello, Marine Broise, Xavi Moreno
( Federica Porello, Marine Broise, Xavi Moreno )

WeWood és un treball en procés en el que Federica Porello, Marine Broise i Xavi Moreno investiguen els ponts entre dansa i manipulació d’objectes. El seu interès es centra en la relació entre gestos i coses, específicament, cóm poder donar concreció al gest i a l’abstracció a les coses.
En les seves trobades anteriors han anat definint eines per a la improvisació amb objectes, construint una pràctica a partir de la qual desenvolupar escenes per a la creació.
En quant al moviment, mots com dinàmica, fraseig, precisió, musicalitat i intensitat han anat acompanyant durant el seu procés de definició; i en quant a la relació amb els objectes: animar, manipular, integrar, posseir, construir i imaginar.